Turnstage 2025

ARQUES (F)   

26/12 - 30/12

Dagverslag

DAG 1 - 26/12/2025 - We gaan op reis : FRANKRIJK 


Rond 9u15 zijn we vanuit Vlamertinge (achter de kerk) vertrokken richting Chateau D'Ebblinghem om er de valiezen achter te laten. Voor een paar onder ons was het ook de eerste kennismaking met het domein en de kamers.


Na een tussenstop van ongeveer 30 min zijn we dan doorgereden naar de turnzaal (ongeveer 7 km verder). Daar kregen de kinderen een kennismakingsspel. Aan de hand van geboortejaar, eerste letter van de voornaam of gemeente werden er groepjes gemaakt.  Iedereen kreeg ook een t-shirt en een sjaaltje. Het was dan ook tijd om wat te trainen.


Rond het middaguur was het dan tijd om elk zijn eigen picknick te eten (al waren er, net als de vorige jaren, die hun picknick niet mee hadden of in de valies achtergelaten hadden). Maar geen nood, we hadden superveel ouders die ons oproep naar wat taart en cake hadden beantwoord waardoor ook die kinderen toch iets konden eten. O ja.... de tomatensoep viel bij velen in de smaak.


In de namiddag, tussen het trainen door, was er dan wat tijd om gezelschapsspelletjes te spelen en taart te eten.


Terug in het kasteel was het dan tijd om de kamers in te richten en wat te rusten. Om 18u kon de eerste shift zich richting cafetaria begeven. De 2e en derde shift kon dan aansluiten.


Op het menu (zie ook onder "Informatie" en "Op het menu") stond er worst met duchesse aardappeltjes, warme wortel en appelmoes. Als dessert was er pudding (vanille of chocolade).


Als avondactiviteit mogen de kinderen hun sjaaltje personaliseren. Er is nadien ook een film (Lilo en Stich).


Op het moment dat wij dit schrijven liggen de meeste kinderen al in bed. Al dan niet met een verhaaltje dat voorgelezen wordt door de trainsters......


Morgen meer info

(vergeet niet om de fotopagina te beklijken)



DAG 2 - 27/12/2025 - We gaan op reis : OOSTENRIJK


De kinderen werden vanmorgen wakker gemaakt door onze animatieteam en "Anton aus Tirol".


Na het ontbijt was het tijd om de bussen te vullen en richting turnzaal te rijden. Dit voor de ochtendtraining.


Vanmiddag eten de kinderen stokbrood met beleg (kaas, hesp, salami of hespenworst) en verse pompoensoep.


In de namiddag i het dan opnieuw training met tussenin animatie (volksdansen)


Vanavond na het avondmaal (Kippenbrochetten, rijst, curysaus, ananas en/of witloof) is er swingpaleis.



Meer info volgt nog.


(vergeet niet om de fotopagina te bekijken- timing +/- 22u)



DAG 3 - 28/12/2025 - We gaan op reis : INDÏE


De kinderen werden vanmorgen wakker gemaakt door onze animatieteam met indische muziek.


Na het ontbijt (chocoladekoeken en croissants) was het tijd om de bussen te vullen en richting turnzaal te rijden.

Dit voor de ochtendtraining.


Vanmiddag eten de kinderen croques (er zijn meer dan 400st klaargemaakt) en verse tomaat-courgettesoep.


In de namiddag i het dan opnieuw training met tussenin animatie (Indische stiptekeningen)


Vanavond na het avondmaal (Frietjes + chixfingers, frikandel, kaaskroket), sla, tomaat, wortel,... is er een 60-minutenspel en een avondspel voorzien.


(vergeet niet om de fotopagina te bekijken- timing +/- 22u)



DAG 4 - 29/12/2025 - We gaan op reis : ITALÏE


De kinderen werden vanmorgen wakker gemaakt door onze animatieteam met Italiaans muziek.


Na het ontbijt was het tijd om de bussen te vullen en richting turnzaal te rijden. Dit voor de ochtendtraining.


Vanmiddag eten de kinderen stokbrood met préparé, krabsla, vleesla (of veggie) en verse tomaat-paprikasoep.


In de namiddag is het dan opnieuw training met tussenin animatie (verwennamiddag)


Vanavond na het avondmaal (spaghetti Bolognaise, kaas-ham of veggie) is er een modeshow (Milaan) en fuif voorzien.



(vergeet niet om de fotopagina te bekijken- timing +/- 22u)



DAG 5 - 30/12/2025 - We gaan op reis : BELGÏE


De kinderen werden vanmorgen iets later dan anders (omwille van fuif) wakker gemaakt door onze animatieteam met Belgische muziek.


Na het ontbijt was het tijd om de bussen te vullen en richting turnzaal te rijden. Dit voor de laatste training.


Vanmiddag eten de kinderen hot-dogs.


In de namiddag is het dan opnieuw training waar de ouders, na het ophalen van de valiezen, mogen komen kijken.


Na het ontvangen van een cadeau is het dan tijd voor de groepsfoto's (ziek hieronder)


Het was weer een fijne stage. Iedereen blij (en moe).


Vergeet nu niet te 'shinen" op de wedstrijden hé !